Rynek aromatów w Polsce to rynek typowo sezonowy

Autor: portalspozywczy.pl 7 października 2011 10:01

Rynek aromatów w Polsce to rynek typowo sezonowy

Wartość rynku dodatków do pieczenia szacuje się na 154 mln zł, z tego na rynek aromatów przypada około 20 proc. Jego wartość wynosi około 30,5 mln zł.

- Największe piki sprzedażowe firma odnotowuje w Boże Narodzenie i Wielkanoc. Rynek cechuje tendencja spadkowa - o około 2-3 proc. rok do roku - mówi Paulina Włodarska, marketing manager firmy Gellwe.

- Konsumenci najchętniej sięgają po tradycyjne smaki aromatów takie jak: wanilia, cytryna, migdał, a w okresie świąt dodatkowo po aromaty do sernika i makowca. Rynek aromatów jest bardzo tradycyjny, smaki nie zmieniają się od wielu lat, producenci oferują konsumentom smaki zgodne z ich preferencjami - mówi Paulina Włodarska, marketing manager firmy Gellwe.

Delecta ma 43 proc. udziałów w rynku aromatów do ciast, Dr Oetker 22 proc., Gellwe 15 proc., Libella 10 proc., Emix 4 proc., Cykoria 4 proc. a inne firmy mają około 2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane