Rynek artykułów spożywczych powiększy się o 5-6 proc.

Autor: PMR, Rzeczpospolita 30 marca 2011 14:57

Rynek artykułów spożywczych powiększy się o 5-6 proc.

W najbliższych trzech latach rynek artykułów spożywczych będzie się powiększał średnio o 5-6 proc. W 2013 roku na żywność wydamy 280 mld zł, to o 40 mld zł więcej niż w ubiegłym roku - wynika z raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2010. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013", który cytuje Rzeczpospolita.

W całym 2010 roku rynek urósł o 3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, co oznacza, że wartość naszych zakupów wyniosła 240 mld zł. Jak podaje Rzeczpospolita, motorem napędzającym rynek spożywczy jest nadal znacząca ekspansja sieci, chociaż słabsza niż w 2008 roku. Według szacunków PMR w 2010 roku największych 15 detalistów otworzyło ponad 2,3 nowych sklepów. Największą dynamikę wzrostu przekraczającą 20 proc. miały kolejny rok z rzędu sklepy dyskontowe.

Według szacunków PMR wciąż jest miejsce na nowe dyskonty. Gęstość sieci jest wciąż niewielka i dochodzi do 60 sklepów na milion mieszkańców. Obecnie na jeden dyskont przypada 16 tysięcy osób, trzy lata temu było to 23 tysiące osób.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane