Rynek bakalii chce być odporny na sezonowe wahania sprzedaży

Autor: Parkiet 19 sierpnia 2010 09:21

Rynek bakalii chce być odporny na sezonowe wahania sprzedaży

Spółki handlujące bakaliami chcą zarabiać cały rok, a nie tylko w sezonie. Sezonowość wynika z tego, że po Wielkanocy następuje okres spadku popytu w branży i bakalie przegrywają wtedy konkurencję ze świeżymi owocami. Dlatego, by poprawić wyniki, bakaliowe spółki poszerzają oferty - czytamy w Parkiecie.

Helio wprowadził niedawno na rynek nową markę Helio Gold. Zarząd spółki chce, by była postrzegana jako całoroczna przekąska.

Jak informuje Parkiet podobnie zrobił konkurencyjny Bakalland. Władze tej spółki doszły do wniosku, że sprzedaż musli czy oliwek jest na podobnym poziomie przez cały rok, nie jest to sprzedaż sezonowa jak jest w przypadku masy makowe czy bakalie.

Trochę mniej na sezonowość narzeka Atlanta Poland. Zdaniem prezesa spółki Atlanta przechodzi drugi kwartał roku (a czwraty kwartał roku obrotowego spółek) lepiej niż konkurencja, bo działa przede wszystkim w segmencie hurtowym. Jednak i ta spółka zdecydowała się na poszerzenie oferty i wprowadziła na rynek mieszanki przeznaczone do jogurtów i sałatek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane