Rynek cukierków i żelków może dwukrotnie wzrosnąć

Autor: Puls Biznesu 11 lipca 2012 08:55

Polacy zjadają kilogram cukierków rocznie, głównie żelków, a mogliby dwa. Miejsca wystarczy i dla marek sieci, i wyrobów znanych producentów - przekonuje "Puls Biznesu".

Jak przyznaje Marek Przeździak, sekretarz generalny Polbisco na łamach "PB", szansę na podwojenie konsumpcji cukierków widać w statystykach europejskich - Polska zjada 1 kg rocznie, a Niemiec - 5 kg. Według niego spożycie powinno rosnąć o 6-8 proc. rocznie.

Ubiegły rok był raczej gorzki dla producentów, ponieważ wartość rynku spadła o 1,7 proc. do 1 mld zł. Jednak - jak przekonuje branża - był to wypadek przy pracy.

Najsilniejszą pozycję na rynku mają żelki, których udziały sięgają 24 proc. W dlaszej kolejności Polacy sięgają po cukierki twarde (23 proc.), sugusy (22 proc.), pudrowe (14 proc.), krówki (8 proc.) i nadziewane (7 proc.). Natomiast żelki mają najlepszą perspektywę, ponieważ niosą za sobą spore możliwości kreowania produktów innowacyjnych, które są motorem rozwou rynku - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane