REKLAMA
REKLAMA

Rynek drinków gotowych do spożycia rośnie dynamicznie

www.portalspozywczy.pl 3 września 2013 11:09

Sprzedaż alkoholi typu Ready to Drink (RTD), czyli gotowych do spożycia to trend, który przyszedł do Polski z krajów zachodnich i będzie się nadal rozwijał.

REKLAMA
- To jeden z kierunków rozwoju portfolio. Wielu producentów ma już w ofercie napoje gotowe do spożycia tzw RTD, które cieszą się coraz większą popularnością. To trend, który przychodzi do nas z zachodu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Wiwała podkreśla, że sprzedaż napojów RTD przez producentów alkoholi to wyjście naprzeciw gustom konsumentów i poszerzenie oferty, ale nie wiąże się z ograniczeniem kosztów produkcji.

- Produkcja napojów gotowych do spożycia to poszerzenie oferty. Nie wiąże się to z ograniczeniem kosztów, gdyż w praktyce więcej pracy i energii wymaga produkcja 0,5 l RTD niż 0,5 l czystej wódki - mówi Wiwała.

- Oczywiście w butelce RTD jest mniejszy udział podatku akcyzowego, ale różnica jest proporcjonalna do zawartości procentowej etanolu, więc dla producenta nie ma to większego znaczenia - dodaje.

Rynek drinków gotowych do spożycia rośnie dynamicznie. Z badań firmy Nielsen wynika,że roczna sprzedaż wartościowa RTD (Ready-To-Drink) w sklepach małoformatowych zwiększyła się w 2012 roku o 14,7 proc


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA