REKLAMA
REKLAMA

Rynek energetyków wart 959 mln zł

Autor: pr, dlahandlu.pl 14 kwietnia 2016 14:22

Najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października. Kategoria obecnie warta jest już  959 mln zł w ujęciu wartościowym, a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.

REKLAMA

W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6% w ujęciu wartościowym,
7,3% wolumenowo oraz 13,2% w sztukach. Producenci oferują coraz bardziej wyszukane warianty smakowe, energetyki z pogranicza innych kategorii, takich jak soki czy suplementy diety, napoje funkcjonalne oraz napoje z udziałem składników naturalnych.

Najczęściej kupowaną przez Polaków marką wśród napojów energetycznych jest BLACK
z portfolio firmy FoodCare.
W ostatnim roku wartość sprzedaży BLACK wzrosła o 26%. Marka jest dostępna w 56 krajach, a 15% sprzedaży pochodzi z eksportu. W nadchodzącym szczycie sezonu firma planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-GINE.

 –  W kategorii napojów energetycznych wciąż jest sporo miejsca na innowacje. Polska jest pod tym względem na początkowym etapie rozwoju. Wystarczy spojrzeć na Europę Zachodnią, gdzie rynek jest prawie 3-krotnie większy niż w Europie Wschodniej. Konkurencyjność wymaga od producentów ciągłego poszukiwania innowacji takich jak nowe warianty smakowe, oryginalne połączenia (np. energetyk z sokiem, energetyk z lemoniadą) czy nawet wchodzenie w inne kategorie, takie jak batony czy gumy energetyzujące. Stopniowo te trendy pojawiają się również u nas, ale spektakularne zmiany jeszcze przed nami. W FoodCare obecnie pracujemy nad innowacyjnymi konceptami, które pozwolą konsumentowi na nowo zdefiniować słowo „energia” – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.  

 

  • taka prawda o FC 2016-04-15 14:40:04

    Jednak nie wszyscy w Biznesie działają fair. Oby TIGER wygrał wszystko.

    "To był jeden z najważniejszych procesów między Dariuszem Tigerem Michalczewskim a spółką FoodCare. Sąd Okręgowy w Krakowie uznał, że wyłączne prawo do marki Tiger dla napojów energetycznych ma były pięściarz"

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA