Rynek energy drinków będzie rósł średnio o 11 proc. do 2020 r.

www.portalspozywczy.pl 4 marca 2016 16:32

Globalny rynek napojów sportowych i energy drinków będzie rósł średnio o 11 proc. do 2020 roku – podała w raporcie firma badawcza Technavio.

Jak podkreślono w raporcie, kiedyś głównymi odbiorcami napojów sportowych i energy drinków były osoby aktywne fizycznie, a teraz grupa docelowa rozszerzyła się o młodzież. Jednak konsumenci w dużej mierze obawiają się o wysoką zawartość cukru w tych napojach, dlatego producenci starają ograniczać zawartość substancji słodzących wprowadzając napoje niskokaloryczne. Ukłonem w kierunku trendów prozdrowotnych jest także wzbogacanie napojów w witaminy.

Takie działania przekuwają się w sukces, co pokazuje przykład Red Bulla. Dzięki wprowadzeniu na rynek napoju słodzonego suklarozą i zawierającego witaminy z grupy B, zwiększono roczne przychody spółki o ponad 10 mln dol.

Zatem producenci stawiają na innowacje oraz alternatywy dla tradycyjnych energy drinków. To wpłynęło na rozwój dwóch nowych kategorii produktowych, jakimi są wody energetyczne oraz energetyczne gumy do żucia (bez cukru). Produkcję i sprzedaż gum rozpoczął już m.in. koncern PepsiCo.

Innym nowym trendem jest produkcja napojów energetycznych z zawartością czystych soków z owoców, tzw. koktajle energetyczne. Tego typu produkty przykuwają głównie uwagę młodszych konsumentów. To właśnie oni oczekują innowacyjnych smaków.

Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane