Rynek lodów zmalał tego lata o ponad 14,5 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 22 września 2009 09:58

Niskie temperatury w miesiącach czerwiec - lipiec zadecydowały o spadku sprzedaży całej kategorii lodów. W ujęciu wolumenowym nastąpił spadek o 14,5 proc., w ujęciu wartościowym o 13,2 proc. Warto pamiętać, że okres od kwietnia do września stanowi 70 proc. całorocznej sprzedaży lodów.

Największy spadek odnotowała kategoria lodów impulsowych, przede wszystkim w rynku tradycyjnym, gdzie ma największe znaczenie - wynika z badań firmy Nielsen. W przeciwieństwie do kategorii impulsowej, wzrósł rynek lodów familijnych - najbardziej w ujęciu wartościowym - o 11,9 proc. Dokonało się to za sprawą wzrostu sprzedaży w kanałach handlu nowoczesnego, głównie w supermarketach i dyskontach.
W tym czasie Algida, lider na rynku lodów, o 1,2 pproc. zwiększyła swój wartościowy udział w rynku do 31,9 proc.
- Pomimo spadku rynku, na skutek chłodnego lata, Algida utrzymała sprzedaż na stabilnym poziomie, zwiększając tym samym udziały rynkowe - komentuje wyniki Marek Kopyto, dyrektor generalny marki Algida. Podkreśla, że obecnie do najszybciej rozwijających się, zarówno w kategorii familijnej jak i impulsowej należy segment premium. - Największe wzrosty odnotowaliśmy w segmencie premium, tj. dla marki Carte d'Or i Magnum - dodaje dyrektor Marek Kopyto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane