Rynek marek własnych będzie rósł średnio nawet o 21 proc. rocznie

www.portalspozywczy.pl 27 grudnia 2012 14:24

Rynek marek własnych będzie rósł średnio nawet o 21 proc. rocznie

W 2012 r. rynek marek własnych w Polsce urósł o prawie 19 proc., tym samym jego wartość sięgnie 33,8 mld zł - wynika z analizy firmy PMR. W ubiegłym roku rynek ten zwiększył się o ponad 18 proc.


- Wysoka dynamika rynku w 2011 roku (o 18,1 proc., do prawie 28,5 mld zł - red.), była rezultatem znaczącego wzrostu wartości sprzedaży w supermarketach i dyskontach, który wyniósł odpowiednio po 20 proc. W konsekwencji oba formaty zanotowały wzrost udziałów w rynku. Intensywnie rozwijała się również sprzedaż poprzez hipermarkety, lecz z dynamiką niższą niż w ubiegły m roku (18 proc.). Handel tradycyjny rósł znacznie poniżej poziomu rynkowego - wyjaśnia Katarzyna Twardzik, analityk handlu detalicznego firmy PMR.
Według firmy PMR w latach kolejnych rynek towarów private label będzie rósł średnio nawet o 21 proc. rocznie. W 2014 r. jego wartość może osiągnąć nawet 50 mld zł (przy dynamice 23 proc.). Do wzrostu rynku przyczyniać się będzie rozwój oferty private label we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne.
Jednocześnie oferta marek własnych w Polsce systematycznie się rozwija. - Detaliści powiększają dotychczasową ofertę produktów z własnym logo, wprowadzają marki własne w nowych kategoriach, a także optymalizują asortyment, wycofując produkty mniej rotujące, a na ich miejsce wprowadzając nowe. Rozszerzaniu asortymentu marek własnych sprzyja wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze. Konsumenci ostrożniej wydają pieniądze, szukają tańszych produktów, a sieci, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, proponują im produkty marek własnych - tłumaczy Katarzyna Twardzik.
Ponadto, więcej produktów w ramach wyższych półek cenowych, ich lepsza jakość oraz bardziej atrakcyjne opakowania przekładają się na wzrost zaufania do marek detalistów oraz lepszego ich postrzegania. Niebagatelne znaczenie w tym procesie odgrywa wzmożona aktywność promocyjna sieci handlowych, a zwłaszcza rosnące nakłady na reklamę telewizyjną.
Według danych z raportu "Marki własne detalistów w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014" firmy PMR, rynek produktów sieciowych w Polsce wzrósł w 2012 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym o 18,7 proc. do 33,8 mld zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane