REKLAMA
REKLAMA

Rynek napojów energetyzujących zanotował skokowy wzrost

Autor: Adam Bogacz 8 maja 2009 15:07

W 2008 r. rynek napojów energetyzujących wzrósł aż 60,8 proc. w układzie ilościowym i o 34,6 proc. w układzie ilościowym.Z danych firm badawczych Nielsen oraz Zenith International wynika, że w zeszłym roku sprzedano 82 mln litrów napojów energetyzujacyh

REKLAMA
Oznacza to spożycie ponad 2 l na statystycznego Polaka. Duży wzrost spożycia to przede wszystkim wysyp tanich marek z małymi szansami na utrzymanie się na rynku. W porównaniu z rynkami Europy Zachodniej polski rynek napojów energetyujących jest bardzo monotonny jeśli chodzi o warianty smakowe i poszukiwanie innych składników niż kofeina i tauryna.

Na rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej coraz częściej w recepturach pojawiają się guarana i żeń szeń. Natomiast jeśli chodzi o smak to rodzimi producenci proponują nam mniej lub bardziej rozcieńczone wersje napoju Red Bull.

- Polski rynek napojów energetyzujących ma szansę na dalszy rozwój, a zwiększenia udziału powinien szukać w innowacyjnym podejściu do smaku, poszukiwaniu nowych formatów opakowań i adresowaniu produktów do konkretnych grup konsumenckich - mówi Konrad Wiktor, kierownik działu marketingu firmy Ustronianka, do której należy marka Riders. Firma zaproponowała ostatnio rozszerzenie swojej marki o napój adresowany do kierowców motocykli pod nazwą Riders Cola Energy Drink.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA