Rynek piwa jest nasycony i będzie oscylował wokół obecnych poziomów

www.portalspozywczy.pl 22 maja 2015 14:18

Mimo, że kilka lat temu w Polsce zbliżyliśmy się do poziomu spożycia 100 litrów piwa na głowę statystycznego Polaka, to jednak jest mało prawdopodobne, aby udało się nam go przekroczyć.

- Sądzę, że nie przekroczymy poziomu konsumpcji 100 litrów na głowę. Aby to mogło się wydarzyć, musiało by nastąpić bardzo duże zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi i ewentualnie  bardzo  dynamiczny wzrost dochodu narodowego brutto. Jest to jednak mało prawdopodobne - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie, choć jeszcze dwa-trzy lata temu było to ok. 98 litrów na głowę.

Na rynku piwa w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, a wzrost piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi. Coraz większe jest zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi, a branża zaczyna nieśmiało mówić o piwach zeroalkoholowych.

Branża stawia głównie na innowacje, bo teraz wyzwaniem dla niej jest budowanie i wzrost wartościowy rynku.

W tym roku rynek piwa może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała w 2014 roku wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane