Rynek piwa w Polsce ma duży potencjał rozwoju

www.portalspozywczy.pl 13 października 2014 14:47

Carlsberg Group widzi duży potencjał rozwoju dla polskiego rynku piwa mimo, że w ostatnich latach dynamika sprzedaży rynku nie była zbyt duża. Kluczem do sukcesu są nowe, interesujące smaki i innowacyjność - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jorn Tolstrup Rohde, Senior Vice President Carlsberg Group, Western Europe.

- Ogólny wolumen sprzedaży nie rozwijał się w ostatnich latach zbyt dynamicznie, jednak z drugiej strony widzę duży potencjał. Rynek jest obecnie zdominowany przez piwa typu lager, jest więc pole do rozwoju dla radlerów, piw smakowych i piwnych specjalności - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jørn Tolstrup Rohde.

- Uważamy, że są duże możliwości do poszerzania naszej oferty nie tylko o piwa o smaku owocowym, ale również o piwne specjalności. Ten trend obserwujemy na wielu rynkach, choćby amerykańskim czy północnoeuropejskich. Piwa rzemieślnicze, piwne specjalności czy też piwa smakowe stają się bardzo ważną częścią oferty piwnej. Ten trend jest już widoczny w Polsce - mówi wiceprezes Carlsberg Group, Western Europe.

Na cały 2014 rok browary zapowiadają stabilizację lub nawet lekki wzrost spożycia piwa i wzrost wartości rynku m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Polski rynek piwa w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 98 litrów piwa rocznie.
Produkcja piwa w Polsce po ośmiu miesiącach 2014 roku wzrosła o 0,8 proc. wobec takiego samego okresu roku 2013 i wyniosła 28,8 miliona hektolitrów.

W całym 2013 roku produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła o 0,7 proc. wobec 2012 roku i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

Natomiast spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale też niesprzyjająca branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku 2012, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane