Rynek produktów dla dzieci wart 9 mld zł

www.portalspozywczy.pl 16 września 2014 12:09

W 2013 r. rynek produktów dla dzieci w Polsce osiągnął wartość 8,7 mld zł, z czego 11 proc. (ok. 0,96 mld zł) stanowił rynek żywności dla dzieci - wynika z analizy PMR zawartej w raporcie "Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2019".

Rynek produktów dla dzieci w Polsce wzrósł w ubiegłym roku zaledwie o 1,6 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Prognozy dalszego rozwoju rynku są jednak pozytywne i zostały skorelowane z prognozą kondycji całej gospodarki.

Ubiegły rok był drugim z rzędu, kiedy rynek produktów dla dzieci zanotował niską dynamikę wzrostu w porównaniu z poprzednimi latami. Złożyło się na to kilka czynników. Przede wszystkim, 2013 rok był kolejnym, w którym spadła liczba urodzeń. Według GUS, w minionym roku przyszło na świat 369,6 tys. dzieci, o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Dodatkowo, pogorszenie dynamiki wzrostu polskiej gospodarki wpłynęło na spadek popytu. Konsumenci starali się w większym stopniu optymalizować swoje wydatki.

Zgodnie z prognozami PMR, w tym roku i w następnych latach rynek zwiększy swoją dynamikę i aż do 2019 roku będzie rósł w średnim tempie 4 proc. W 2014 r. jego wartość osiągnie 9 mld zł. Na sytuację rynkową w Polsce będzie pozytywnie wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich. Pomimo faktu, iż klient nadal będzie chciał kupować mądrze, należy zaznaczyć, iż z roku na rok rośnie świadomość rodziców, którzy wybierają dla swoich dzieci produkty wysokiej jakości, a unikają produktów niesprawdzonych. Polscy rodzice nie oszczędzają na swoich pociechach, częściej niż w innych segmentach wybierają produkty z wyższej półki cenowej, popularnych, cieszących się uznaniem marek. Należy podkreślić, że nadal wydają oni mniej na produkty dla dzieci w porównaniu do krajów rozwiniętych.

Coraz większego znaczenia nabiera handel internetowy, który obecnie notuje wzrosty na poziomie kilkunastu procent. W 2013 roku stanowił ona najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji produktów dla dzieci. Prognozy PMR pokazują, że sklepy internetowe utrzymają ten trend i stopniowo będą zwiększały swoje udziały w rynku, pozytywnie wpływając na kondycję całej branży. Z drugiej jednak strony rozwój rynku będzie hamowany niską liczbą urodzeń dzieci, których. Według najnowszych prognoz GUS, maluchów z roku na rok przybywać będzie coraz mniej.

Zgodnie z metodologią PMR, rynek produktów dla dzieci obejmuje łącznie pięć segmentów: odzież dla dzieci (33 proc.), obuwie dla dzieci (14 proc.), zabawki (25 proc.), kosmetyki dla dzieci (17 proc.), żywność dla dzieci (11 proc). Największym segmentem rynku produktów dla dzieci jest obecnie odzież dziecięca, która w 2013 roku generowała ponad jedną trzecią sprzedaży całego rynku. Łącznie z obuwiem dla dzieci segmenty szacowane są na prawie połowę sprzedaży produktów dla dzieci w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane