Rynek przetworów z mleka koziego rośnie około 10-15 proc. rocznie

Autor: portalspozywczy.pl 6 października 2009 12:06

Rynek mleka koziego i jego przetworów rośnie z każdym rokiem o około 10-15 proc., tempo wzrostu byłoby większe lecz dystrybutorzy napotykają często na spore problemy związane z dużymi opłatami "wejściowymi" oraz brakiem funduszy na duże akcje promocyjne i propagandowe - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tadeusz Dałkowski, kierownik mleczarni Agro-Damnis.

- W Polsce jednak głównymi odbiorcami wyrobów z mleka koziego są osoby z alergiami choć systematycznie rośnie grono osób które doceniają walory zarówno mleka koziego jak i naturalny sposób pozyskiwanie tego surowca w dobie wszechogarniającej nas unifikacji żywności - mówi Tadeusz Dałkowski.
Spożycie wyrobów z mleka koziego w Polsce nadal stanowi około 1 proc. w całości sprzedaży branży mleczarskiej. - Wynika to przede wszystkim z braku tradycji w tym zakresie. Niedoścignionym dla nas wzorem mogą być takie kraje jak Francja, Hiszpania, Grecja, Włochy, gdzie spożycie serów kozich to kilkanaście procent ogólnej konsumpcji serów - zauważa kierownik mleczarni Agro-Damnis.
- W Polsce najlepiej sprzedaje się mleko kozie UHT, sery twarde, ser śmietankowy, ser sałatkowy. Widzimy też szybki wzrost konsumpcji jogurtów z mleka koziego - mówi Tadeusz Dałkowski.
Swoje produkty spółka kieruje przede wszystkim do osób dotkniętych skazą białkową, dla których alternatywnym naturalnym źródłem wielu witamin niezbędnych dla harmonijnego rozwoju jest mleko kozie. Firma w ofercie ma mleko m.in. kozie UHT, ser kozi pełnotłusty, ser kozi Fetkoz, jogurty z mleka koziego czy roladki twarogowe z różnymi dodatkami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane