REKLAMA
REKLAMA

Rynek wędlin drobiowych cały czas się rozwija

www.portalspozywczy.pl 26 kwietnia 2015 21:25

Wciąż widać na nim przestrzeń do dalszych wzrostów. Jednak zmieniają się trendy żywieniowe. Polacy, podobnie jak wszyscy Europejczycy chcą kupować jedzenie lżejsze, tańsze i zdrowsze. Szczęśliwie dla producentów drobiu, tak się składa, że to wszystko oferuje kurczak - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Pazgan, prezes Konspolu.

REKLAMA

- Jak ocenia Pan sytuację na rynku wędlin? 

- Nasza firma produkuje wędliny z drobiu już od trzydziestu lat a jednak dopiero od 5 lat obserwujemy tak znaczący wzrost dynamiki tego sektora. Na początku były to dwucyfrowe wzrosty rok do roku, teraz oscylują między 5 a 7 proc. Oznacza to, że rozwój rynku nadal jest stabilny. 

W tym kontekście istotne jest jednak rozróżnienie na dwie grupy produktowe: wędliny i przetwory. Te pierwsze będą w mojej ocenie wciąż notować wzrosty. Natomiast rynek przetworów jest już raczej nasycony, więc nawet jeśli będzie się on rósł, to już w niewielkim zakresie. Oczekiwałbym wzrostu na poziomie 1-2 proc. Na rynku pojawia się tak wiele przetworów – zarówno z kurczaka, jak i innych surowców: mięsa czerwonego, warzyw czy makaronu, że te produkty się wzajemnie kanibalizują. 

- Jakie wędliny sprzedają się obecnie najlepiej? 

- W kategorii wędlin są to parówki, kabanosy i szynki. Rośnie sprzedaż produktów wyższej jakości. Wyraźnym trendem jest też, powiązane z dynamiczną ekspansją dyskontów, zwiększanie udziałów rynkowych przez wędliny paczkowane, co mnie wcale nie dziwi. Sam, jako konsument nie kupiłbym dziś w handlu tradycyjnym żadnej wędliny. Patrząc na wyroby leżące luzem w ladzie chłodniczej nie mam gwarancji odnośnie tego, kiedy dana wędlina została wyprodukowana, nie wiem jaki jest skład produktu i kiedy kończy się jego termin przydatności do spożycia. Wydaje mi się, że inni konsumenci myślą podobnie. Dlatego uważam, że sprzedaż w tej formie będzie powoli przechodzić do przeszłości.

Tymczasem wędliny paczkowane posiadają wszystkie istotne informacje na etykiecie. Dzięki temu można mieć zaufanie do producenta, jak i gwarancję bezpieczeństwa. Dalszy rozwój tego segmentu jest uzależniony od tempa rozwoju sieci dyskontowych. Ten zaś nie wydaje się zagrożony.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,22

  • Min

    1,65

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA