Rynek wędlin drobiowych cały czas się rozwija

www.portalspozywczy.pl 26 kwietnia 2015 21:25

Wciąż widać na nim przestrzeń do dalszych wzrostów. Jednak zmieniają się trendy żywieniowe. Polacy, podobnie jak wszyscy Europejczycy chcą kupować jedzenie lżejsze, tańsze i zdrowsze. Szczęśliwie dla producentów drobiu, tak się składa, że to wszystko oferuje kurczak - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Pazgan, prezes Konspolu.

- Jak ocenia Pan sytuację na rynku wędlin? 

- Nasza firma produkuje wędliny z drobiu już od trzydziestu lat a jednak dopiero od 5 lat obserwujemy tak znaczący wzrost dynamiki tego sektora. Na początku były to dwucyfrowe wzrosty rok do roku, teraz oscylują między 5 a 7 proc. Oznacza to, że rozwój rynku nadal jest stabilny. 

W tym kontekście istotne jest jednak rozróżnienie na dwie grupy produktowe: wędliny i przetwory. Te pierwsze będą w mojej ocenie wciąż notować wzrosty. Natomiast rynek przetworów jest już raczej nasycony, więc nawet jeśli będzie się on rósł, to już w niewielkim zakresie. Oczekiwałbym wzrostu na poziomie 1-2 proc. Na rynku pojawia się tak wiele przetworów – zarówno z kurczaka, jak i innych surowców: mięsa czerwonego, warzyw czy makaronu, że te produkty się wzajemnie kanibalizują. 

- Jakie wędliny sprzedają się obecnie najlepiej? 

- W kategorii wędlin są to parówki, kabanosy i szynki. Rośnie sprzedaż produktów wyższej jakości. Wyraźnym trendem jest też, powiązane z dynamiczną ekspansją dyskontów, zwiększanie udziałów rynkowych przez wędliny paczkowane, co mnie wcale nie dziwi. Sam, jako konsument nie kupiłbym dziś w handlu tradycyjnym żadnej wędliny. Patrząc na wyroby leżące luzem w ladzie chłodniczej nie mam gwarancji odnośnie tego, kiedy dana wędlina została wyprodukowana, nie wiem jaki jest skład produktu i kiedy kończy się jego termin przydatności do spożycia. Wydaje mi się, że inni konsumenci myślą podobnie. Dlatego uważam, że sprzedaż w tej formie będzie powoli przechodzić do przeszłości.

Tymczasem wędliny paczkowane posiadają wszystkie istotne informacje na etykiecie. Dzięki temu można mieć zaufanie do producenta, jak i gwarancję bezpieczeństwa. Dalszy rozwój tego segmentu jest uzależniony od tempa rozwoju sieci dyskontowych. Ten zaś nie wydaje się zagrożony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane