REKLAMA
REKLAMA

Rynek wina wzrósł w ubiegłym roku o 12 proc.

www.portalspozywczy.pl 14 lutego 2013 14:29

Kryzys ekonomiczny najbardziej odczuwają Polacy o średniej zasobności portfela. Analizując raporty za ubiegły rok widać znaczący wzrost sprzedaży kategorii cenowej 10 zł -15 zł i spadek w segmencie powyżej 20 zł - informuje Polska Rada Winiarstwa, na podstawie danych CMR Retail Metria. Według PRW, rynek wina w Polsce czeka ustawiczny rozwój jeszcze przez parę lat.

REKLAMA
- Jednak cały sektor win kontynuuje dynamiczny wzrost osiągając ponad 12 proc. przyrostu w ujęciu wartościowym w 2012 r. - ocenia Polska Rada Winiarstwa, tym razem na podstawie danych firmy Nielsen.

Polska Rada Winiarstwa prognozuje, że rynek wina w Polsce czeka ustawiczny rozwój jeszcze przez parę lat. Kryzys może jedynie ten rozwój nieco spowolnić.

- Kryzys, który puka do naszych drzwi, na razie powoduje bardziej mentalne skierowanie się klienta ku tańszym winom - mówi Konrad Działak, Dyrektor Marketingu Jantoń S.A. Sp. K., Członek PRW.

- Następuje bardziej selektywny dobór oparty na ekonomii, gdzie bez straty jakości klient próbuje znaleźć dobre wina w tańszym przedziale cenowym niż dotychczas, czyli szuka zamienników. Jeżeli kryzys na dobre zawita do naszego kraju, to można przewidywać, że przedział 10-15 zł szybko zwiększy swoje udziały wartościowe. Także wzrost cen tych najtańszych win gronowych, które zaoferowali nam producenci Starego Świata po ostatnich zbiorach, na pewno przełoży się na wzrost cen na półce sklepowej i ciężko będzie utrzymać wina w przedziale do 10 zł, co naturalnie umocni przedział 10-15 zł - dodaje Konrad Działak.

Jeśli rozpatrywać rozkład sprzedaży win gronowych spokojnych w tradycyjnych sklepach detalicznych do 300 m2 i supermarketów do 1000 m2, to porównując grudzień 2011 do grudnia 2012r. widać znaczny wzrost sprzedaży win w przedziale cenowym pomiędzy 10 zł a 15 zł (wzrost o 3,4 proc.) oraz spadek sprzedaży win spokojnych w przedziale 20-25 zł i spadek z 30 proc. do 26,3 proc.

Z danych CMR Retail Metria wynika, że największe udziały przypadają wciąż na wina w przedziale 20-25 zł, jednakże w perspektywie czasu w sklepach detalicznych oddadzą one swoją pozycję najpierw winom w przedziale 15-20 zł, a w przyszłości także winom z przedziału 10-15 zł.

Źródła: Nielsen: kategoria win stołowych, Cała Polska, wartość i wolumen sprzedaży rok 2012 (grudzień 2011-listopad 2012); CMR Retail Metria, tradycyjne sklepy spożywcze


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA