Rynek żywności etnicznej w Polsce wart jest ok. 300 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 28 listopada 2011 17:02

Rynek żywności etnicznej w Polsce jest względnie mały. W porównaniu z zagranicą jesteśmy na początku drogi. Dla porównania: Francja wydaje na kuchnie narodowe pięć razy więcej, Anglia 10, a kraje skandynawskie ponad 20. Generalnie przyjmuje się, że rynek polski wart jest ok. 300 mln zł - mówi Ewa Śleszyńska, właścicielka firmy De Care.

Firma De Care działa na rynku kuchni etnicznych i produktów premium od 20 lat

Współdziała na nim i pokrywa jego potrzeby kilka liczących się firm. Każda z nich kładzie nacisk na lekko inny sektor bądź asortyment, ale de facto walczą jednak o tego samego klienta.
- Tu ciekawostka: określenie grupy klienckiej nie jest ściśle związane z wielkością dochodów, jak zwykło się uważać. Wiele jednak zależy od otwartości na nowe. Świetnym tego przykładem jest sukces ostatniej akcji azjatyckiej w Biedronce, w której wzięliśmy udział - tłumaczy Ewa Śleszyńska.
Jak tłumaczy właścicielka De Care, strategią firmy na kryzys jest dobry jakościowo produkt za najlepszą możliwą cenę. - Oznacza to, że jeżeli ceny surowców rosną, nie zastępujemy ich substytutami tylko szukamy wszelkich innych rozwiązań, aby cenę podnieść w jak najmniejszym stopniu - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane