Seniorzy to niedoceniana nisza na rynku produktów i usług

Autor: pr 13 sierpnia 2012 10:59

Rynek produktów i usług dedykowanych seniorom rozwija się w Polsce bardzo powoli i nie wszyscy zdają się dostrzegać jaki potencjał drzemie w tej grupie. Jako pierwsze ze swoją ofertą zwróciły się do seniorów firmy farmaceutyczne i medyczne, pojawiły się również specjalne telefony komórkowe oraz usługi bankowe. Niektóre firmy zaczęły dostosowywać swoje produkty do potrzeb i możliwości osób starszych ale seniorzy nadal stanowią w Polsce niedocenianą niszę.


Dzisiejszy emeryt znacznie różni się od tego sprzed 20 lat ale w świadomości wielu osób dominuje nadal stereotyp dziadka siedzącego w fotelu z gazetą czy babci robiącej sweterki na drutach. A współcześni seniorzy stanowią chyba najbardziej zróżnicowaną grupę społeczną w Polsce - mówi Anna Jarosz dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie - pomysłodawca Sopockich Targów Seniora.

Są wśród nich zarówno osoby, które z racji wieku i stanu zdrowia wymagają opieki, specjalistycznych sprzętów rehabilitacyjnych, produktów i usług, które pozwolą im zachować samodzielność i niezależność, jak również "młodzi" aktywni seniorzy zainteresowani własnym rozwojem oraz poszukujący atrakcyjnych pomysłów na spędzanie wolnego czasu.

Seniorzy stanowią znaczącą, stale powiększającą się grupę. Obecnie w Polsce żyje 6,5 mln osób w wieku powyżej 60 lat, co stanowi 17,5 proc. mieszkańców. Do 2030 r. ich liczba wzrośnie do 9,5 mln i będą stanowić 24 proc. obywateli. W tym czasie dwukrotnie wzrośnie liczba 80-latków. Starzenie się społeczeństwa to wyzwanie zarówno dla samorządów jak i dla przedsiębiorców - dodaje Anna Jarosz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane