PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sery pleśniowe najlepiej sprzedają się w sklepach wielkoformatowych

Autor: portalspozywczy.pl 19 października 2010 12:01

Sery pleśniowe najlepiej sprzedają się w sklepach wielkoformatowych

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że konsument nabywa sery pleśniowe w hipermarketach lub supermarketach (67,9 proc.) i sklepach spożywczych (28,6 proc.). Pozostałe placówki mają mniejszy udział w sprzedaży tych serów.

Spontaniczna znajomość producentów serów pleśniowych wskazuje na wysoką pozycję firmy, która produkuj Polsce zarówno sery z porostem białej pleśni, jak i przerostem niebieskiej pleśni czyli Bongrain (66,9 proc.). Drugą pozycję zajął rdzenie polski producent Lazur (11,5 proc.), a trzecią Hochland z udziałem 5,1 proc. wskazań.

Sery pleśniowe oferowane pod markami handlowymi dostępne są jedynie w największych sieciach hipermarketów oraz sklepach dyskontowych. Jest to konsekwencją pozycjonowania tej kategorii produktowej w segmencie premium lub nieco niższym (ale zawsze powyżej poziomu przeciętnego) i kierowania serów pleśniowych do wymagającej grupy odbiorców. Konsumenci serów pleśniowych przy wyborze kierują się przede wszystkim marką, preferencjami smakowymi, cena należy do czynników o najmniejszym znaczeniu.

Najważniejszymi czynnikami wyboru serów pleśniowych okazały się, tak jak w przypadku innych artykułów mleczarskich, smak 65,3 proc. wskazań, następnie polecenie przez znajomych 7,6 proc. oraz cena - 7,0 proc. wskazań.

Więcej informacji na www.portalspozywczy.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane