REKLAMA
REKLAMA

Sieci handlowe wprowadzają zdrowe produkty marek własnych

Autor: Rynek Spożywczy 25 marca 2009 12:01

Sieci handlowe wprowadzają zdrowe produkty marek własnych

Sieci handlowe z dużym wyczuciem zareagowały na rosnące wśród polskich konsumentów zapotrzebowanie na artykuły prozdrowotne i chcą na nich dobrze zarabiać. Niektóre już to robią.

REKLAMA

Taką szansę detalistom i hurtownikom dają produkty typu private label. Organic, Bio, Regain czy Light Choices, na sklepowych półkach pojawiło się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy kilkaset produktów typu health and wellness pod marką własną detalistów. Sieci starają się zająć rynek, zanim zostanie opanowany przez producentów towarów markowych.
Sprawa jest tym ciekawsza, że sieci od kilku lat ze zmiennym szczęściem próbują przekonać polskiego konsumenta, że warto zaufać cenie i jakości produktów private label z segmentu ekonomicznego oraz średniej półki. Jednym z elementów poprawy wizerunku jest wprowadzanie artykułów z najwyższego segmentu cenowego.

Kłopot w tym, że polski konsument, po negatywnych doświadczeniach sprzed kilku lat, z dystansem podchodzi do produktów private label. Tylko 35 proc.badanych Polaków twierdzi, że produkty opatrzone marką detalisty są porównywalnej jakości co produkty markowe (w Wielkiej Brytanii odsetek ten jest dwukrotnie wyższy). Świadczy o tym również powoli rosnący udział marek własnych w sprzedaży towarów FMCG w Polsce.

- W Polsce produkty te odpowiadają za zaledwie około 9,1 procenta udziałów w rynku dóbr spożywczych, podczas gdy np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii jest to ok. 50 proc. - mówi Wojciech Zaremba, client manager retailer services w firmie badawczej The Nielsen Company.

Jednak detaliści planują działania w dłuższej perspektywie niż 2-3 lata. Zdają sobie sprawę, że prędzej czy później polski konsument przekona się do produktów sieciowych i będzie na tyle zamożny, że oprócz podstawowych potrzeb będzie chciał zaspokajać bardziej wyrafinowane. Sięgnie więc po produkty droższe, które mają poprawiać jakość życia, a przede wszystkim dbać o zdrowie.

Teraz detaliści muszą konsumenta nauczyć i przywiązać do nowych produktów. Poza tym nowoczesny produkt na półce to lepszy wizerunek samej sieci. Przy wdrażaniu produktów prozdrowotnych w Polsce najwięksi detaliści skorzystają z doświadczeń na rynkach Europy Zachodniej, gdzie konsumenci mogą kupić pod brandem sieci od ekologicznych warzyw i owoców, przez organiczne ciasteczka, funkcjonalne jogurty i wspomagające organizm suplementy diety, po dietetyczne, zaawansowane technologicznie dania gotowe. A kupują je chętnie, bo mimo wysokiej ceny i tak są tańsze o kilkanaście procent od produktów markowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA