Słaba koniunktura na rynku napojów

Autor: Rzeczpospolita 7 września 2012 10:07

W tym roku na polskim rynku napojów rekordu raczej nie będzie. Od stycznia do lipca kupiliśmy ich tylko o 1,5 proc. więcej niż przed rokiem - czytamy w Rzeczpospolitej.

Od stycznia do końca lipca o 4,4 proc. spadł popyt na soki, nektary i napoje owocowe. Lepiej wypadły kawy mrożone i napoje izotoniczne. Wielkość ich sprzedaży wzrosła odpowiednio o blisko 27 i 37 proc.

Paweł Zieliński, współwłaściciel spółki GFT Goldfruct produkującej Kingę Pienińską ocenia na łamach Rzeczpospolitej, że ten rok nie będzie należał do szczególnie udanych na polskim rynku wody. Producenci spodziewali się, że sprzedaż będzie wyższa.

Co prawda, jak wynika z danych Nielsen, w samym lipcu sprzedaż wody butelkowanej wzrosła o 15 proc. Jednak łącznie w pierwszych siedmiu miesiącach roku zwiększyła się już tylko o 4,3 proc. Branża za słabą koniunkturę obwinia pogodę.

Michał Skubis, marketing menedżer w Nestle Waters Polska, producencie Nałęczowianki, uważa, że w 2012 r. sprzedaż wody może urosnąć o ok. 5 proc. - informuje Rzeczpospolita.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane