Spada sprzedaż mocnych alkoholi

Autor: Rzeczpospolita 25 maja 2009 09:45

W pierwszym kwartale 2009 r. łączna sprzedaż wyrobów spirytusowych (75 proc. przypada na czystą wódkę) była niższa o ponad 28 proc. niż przed rokiem - wynika z wyliczeń Polskiego Przemysłu Spirytusowego, do których dotarła Rzeczpospolita.

- Spadek sprzedaży w pierwszym kwartale spowodowała przede wszystkim podwyżka akcyzy - mówi Rzeczpospolitej Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Od 1 stycznia 2009 r. stawka podatku poszła w górę o 9 proc. Przełożyło się to na kilkuprocentowy wzrost cen. Dodatkowe zamieszanie na rynku wywołało także wprowadzenie nowych wzorów banderol - pisze gazeta.

Według Rzeczpospolitej, zmalała także sprzedaż piwa. Z danych zebranych od producentów wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku sprzedaż piwa w Polsce mogła być nawet o jedną dziesiątą niższa niż przed rokiem. Jak wyjaśnia w rozmowie z dziennikiem, Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej, głównym powodem tego spowolnienia jest zmniejszanie się wydatków konsumenckich.

Z danych Nielsena za marzec 2009 r. wynika, że pod względem wielkości sprzedaży wódki na drugie miejsce wysunął się Polmos Lublin, producent żołądkowej gorzkiej. Wyprzedził firmę Sobieski należącą do grupy Belvedere. Od Central European Distribution Corporation, lidera rynku wódki, lubelską firmę w marcu dzielił już tylko jeden punkt procentowy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane