REKLAMA
REKLAMA

Spada sprzedaż wódki

Autor: Rzeczpospolita 5 stycznia 2011 09:30

Według danych firmy Nielsen niemal 240 mln litrów wódki kupili Polacy od grudnia 2009 r. do listopada 2010 roku, to ok. 5 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej - podała Rzeczpospolita.

REKLAMA

- Na wyniki ubiegłego roku miała wpływ seria niekorzystnych zdarzeń w drugim i trzecim kwartale: żałoba narodowa, powodzie, fala upałów - mówi "Rz" William Carey, prezes CEDC. Dodaje, że lepsze były ostatnie trzy miesiące 2010 r., które są tradycyjnie czasem żniw dla branży spirytusowej. Carey twierdzi, że w 2011 r. można się spodziewać ożywienia na polskim rynku wódki - pozytywne trendy widać już m.in. w segmencie wódek smakowych.
Jednak nie wszyscy spodziewają się poprawy w tym roku. Stagnację przewiduje firma badawcza Euromonitor International. Z jej wyliczeń wynika, że w 2011 r. sprzedaż wódki zmaleje o niecały 1 proc. i przekroczy nieco 266 mln l. Zaledwie o 0,1 proc., do ok. 12,98 mld zł, zwiększy się wartość sprzedaży.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA