PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Spada sprzedaż wódki w Polsce - rośnie whisky, ginu i gotowych drinków

Autor: Parkiet 6 października 2010 09:04

Spada sprzedaż wódki w Polsce - rośnie whisky, ginu i gotowych drinków

Od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. Polacy wydali ponad 10,3 mld zł na wódkę, czyli o 1,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Zdaniem przedstawicieli branży spadek detalicznej sprzedaży spowodowała m.in. podwyżka akcyzy na początku 2009 r. - informuje Parkiet.


Od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. o prawie 24 proc., do ok. 578 mln zł, zwiększyła się wartość polskiego rynku whisky. W tym okresie o blisko 27 proc., do niemal 29 mln zł, urosły wydatki na koniaki. Z kolei na gin wydaliśmy więcej o ponad 6 proc. O rynek niszowych alkoholi, którego wartość szacuje się na 80 mln zł, chce powalczyć Stock Polska. Firma w dwa lata planuje zdobyć 15 - 20 proc. tego segmentu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9672

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane