REKLAMA
REKLAMA

Spadek sprzedaży detalicznej mocnych alkoholi

www.portalspozywczy.pl 28 grudnia 2015 14:03

Na rynku wódki w Polsce spada sprzedaż nie tylko wódek czystych, ale też kategorii, z którymi producenci wiązali spore nadzieje – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Rosnąca kategoria whisky nie jest w stanie zbilansować spadku całego rynku.

REKLAMA

Produkcja wódki w Polsce nie wróciła do poziomu sprzed dwóch lat, czyli sprzed podwyżki akcyzy o 15 proc. od początku 2014 roku i jest o kilkanaście procent niższa.

- Gdy mówimy o produkcji to mówimy o krajowym rynku oraz o eksporcie. Biorąc pod uwagę krajowy rynek, to od 2008 roku mamy spadek realnej sprzedaży, ale ten spadek był stosunkowo niewielki. Największy spadek sprzedaży nastąpił w 2014 roku, który – według raportu International Wine &Spirits  - wyniósł ok. 23 milionów litrów napojów spirytusowych, czyli ok. 9 milionów litrów 100-proc. alkoholu – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

- Krajowe perspektywy są takie, że spada nie tylko kategoria wódki czystej, ale nawet takie kategorie, w których producenci pokładali dość duże nadzieje, czyli napoje spirytusowe o niższej zawartości alkoholu, czyli likiery kolorowe nawiązujące nazwami do wódek, i ta kategoria też spada - dodaje.

- Jedyną kategorią, która jeszcze rośnie jest whisky, ale ten wzrost jest na tyle niewielki, że nie ma szans skompensować spadku całego rynku mocnych alkoholi. W ubiegłym roku spadek wolumenowy wyniósł ok. 10 proc. w całym sektorze detalicznym i w HoReCa, a w tym roku nie ma poprawy – mówi również prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA