REKLAMA
REKLAMA

Spadek sprzedaży detalicznej żywności w Portugalii. Rosną super- i hipermarkety, maleją dyskonty

Autor: WPHiI Lizbona 1 czerwca 2015 10:23

APED, Portugalskie Stowarzyszenie Przedsiębiorstw Dystrybucyjnych, przedstawiło Barometr Sprzedaży Detalicznej za rok 2014, według którego wielkość sprzedaży detalicznej żywności i wyrobów nieżywnościowych w Portugalii wyniosła 18,9 mld euro, co stanowi spadek o 1% wobec tego samego okresu roku poprzedniego.

REKLAMA

Dane wskazują także, że udział własnej marki w rynku w 2014 roku wyniósł 34,6%, co stanowi spadek o 2,3%, podczas gdy marki producenta nadal zyskują na popularności, z rocznym wzrostem 2,3%.

W odniesieniu do udziału w rynku kanałów dystrybucyjnych w 2014 roku, największy wzrost odniosły hipermarkety (0,7%) i supermarkety (0,9%). Sklepy dyskontowe straciły 0,6 punktów procentowych.

Sprzedaż detalicznej żywności poniosła największe straty, obroty wyniosły 10,8 mld euro w 2014 roku, co stanowi spadek o 1,2%, głównie wskutek deflacji cen produktów spożywczych.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA