Spowolnienie na rynku piwa

Autor: Puls Biznesu 13 sierpnia 2010 09:10

Rok 2009 był najgorszym dla branży piwowarskiej od lat. Jednak, jak tłumaczy Pulsowi Biznesu Norbert Filiński z Nielsena branża jest stabilna. Za to rynek się nasyca. Zdaniem eksperta prawdopodobnie nie będzie się już rozwijał w takim tempie jak wcześniej. Mówi się, że spożycie 95 litrów na jednego mieszkańca rocznie jest granicą, którą ciężko będzie przekroczyć - czytamy w Pulsie Bizensu.

Jak przypomina dziennik, piwo pod względem wartości sprzedaży wciąż góruje nad innymi napojami alkoholowymi i ma 51,2 proc. udziału w ich rynku - wynika z danych AC Nielsen za okres od lutego 2008 do stycznia 2009 r. Rynek ten rósł regularnie od 1997 r. Jednak 2009 r. był dla browarów najgorszy od 20 lat. Między innymi kryzys spowodował spadek konsumpcji, a sprzedaż zmalała o 10,1 proc. w stosunku do 2008 r. Poziom konsumpcji obniżył się do 85 litrów na mieszkańca kraju rocznie (w 2008 - 94 litry). Browary sprzedały w 2009 r. 32,2 mln hl piwa, gdy rok wcześniej 35,8 mln hl. Duży wpływ na rynek miało też podniesienie akcyzy do 13,6 proc. w marcu 2009 r.

Jak mówi Pulsowi Biznesu Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, w najbliższym czasie może nastąpić dalszy spadek sprzedaży albo - w najlepszym razie - jego zahamowanie. Tegoroczna chłodna wiosna, okres żałoby, potem ulewy i powodzie, a wreszcie chłodny początek lata sprawiły, że branża straciła sporo w stosunku do ubiegłego roku i nie jest pewne, czy - mimo późniejszych upałów - uda się te starty odrobić - podaje gazeta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane