PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż artykułów FMCG wzrosła w kwietniu aż o 22 proc. w porówaniu do roku 2008

Autor: portalspozywczy.pl 21 maja 2009 09:27

Według najnowszego Indeksu Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku w kwietniu 2009 sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 15,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku, liczba transakcji wzrosła o 10,7 proc., a wartość sprzedaży aż o 22 proc. - czytamy w raporcie firmy CMR.

REKLAMA

Wedłgu autorów raportu wzrost sprzedaży wynikał w główniej mierze z zakupów dokonywanych przed Wielkanocą, która w zeszłym roku wypadała w marcu, a w tym roku właśnie w kwietniu. Najsilniejszy wpływ Wielkanocy raportowany był dla alkoholi (24,8 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 48 proc. wzrost wartościowy), majonezu (55,5 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 59,9 proc. wzrost wartościowy) i ciast w proszku.

CMR informuje, że przyrost wartości sprzedaży był dodatkowo efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów (36,7 proc. przy 13,8 proc. wzroście wolumenu sprzedaży), wódki i piwa (po 48 proc. przy odpowiednio 24,8 proc. i 36,5 proc. wzroście wolumenu sprzedaży). Zauważalny przyrost sprzedaży w kwietniu (r.r.) miał miejsce także w stosunku do takich produktów jak kawa rozpuszczalna (16,8 proc. wartościowo, 12,2 proc. wolumenowo), chipsy i chrupki (20,1 proc. wartościowo i 9,3 proc. wolumenowo) czy keczup (odpowiednio: 10,8 proc. i 5 proc.).

Odwrotna sytuacja występuje w przypadku sprzedaży jogurtów, gdzie wzrostowi wolumenu o 3,6 proc. towarzyszy spadek wartości sprzedaży o 2 proc., co wynika z obniżek cen przeprowadzonych przez głównych producentów.

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży w kwietniu 2009 vs kwiecień 2008 były między innymi desery mleczne (-26,6 proc.), batony (-12,9 proc.), cukierki (-1,3 proc.) i ciastka paczkowane (-1,5 proc.), które w tym okresie przegrywały" z tradycyjnymi słodkimi wypiekami goszczącymi na stołach podczas Wielkanocy. Wolumenowe spadki sprzedaży dotyczyły także takich produktów jak mleko (-6,3 proc.), herbata (-5,9 proc.), tłuszcze (-3,8 proc.) czy kawa mielona (-3,3 proc.).

Raport CMR wskazuje również, że niektóre z produktów odnotowały spadek wolumenu przy wzroście wartości sprzedaży - miało to miejsce w przypadku kawy mielonej (-3,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 5,3 proc.), cukierków (-1,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 4,6 proc.) i ciastek (-1,5 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 0,4 proc.).

Autorzy opracowania podkreślają, ze należy także pamiętać o wpływie pogody na wielkość sprzedaży - tegoroczny kwiecień był cieplejszy niż w zeszłym roku, co miało wyraźne przełożenie na sprzedaż napojów bezalkoholowych (wzrost sprzedaży ilościowo o 27,7 proc. i wartościowo o 34,1 proc.), piwa (wzrost sprzedaży ilościowo o 36,5 proc. i wartościowo o 48 proc.) i lodów (wzrost sprzedaży ilościowo o 70,7 proc. i wartościowo o 85,6 proc.).

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA