Sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum

Autor: pr 13 lipca 2015 12:44

Od czerwca 2013 do maja 2015 roku wartość kategorii cydru urosła niemal czterokrotnie –
z 25 mln zł do prawie 80 mln zł. Tym samym sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum.

Eksperci prognozują, że w 2015 roku jego sprzedaż może podwoić się wobec roku ubiegłego, kiedy to Polacy wypili około 10 milionów litrów.

- W najbliższych latach cydr stanie się jedną z najbardziej perspektywicznych części rynku alkoholowego w Polsce. Szacuje się, że w dość krótkim czasie uda nam się osiągnąć poziom 30-50 mln litrów w roku. W maksymalnej perspektywie powinniśmy dorównać rynkowi francuskiemu, czyli drugiemu najbardziej kojarzącemu się z cydrem. Być może spożycie sięgnie nawet 80 mln litrów - mówi Tomasz Kolecki-Majewicz, mistrz Polski sommelierów, współpracujący z marką Cydr Green Mill.

Jeśli te prognozy się sprawdzą a trendy w pozostałych kategoriach nie ulegną zmianie, cydr może zająć nawet piąte miejsce w kategorii alkoholi. W bieżącym roku wartość kategorii cydru przekroczyła sprzedaż  ginu (ok. 69 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015) i rumu (ok. 65 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015)[2]. Cydr w Polsce jest na tyle nową kategorią, że jest jeszcze wiele miejsca na pozyskanie nowych konsumentów. Raport KPMG z 2014 roku pokazuje, że aż 60 proc. Polaków jeszcze nie poznało cydru. Tylko 40% dorosłych Polaków miało szansę go spróbować.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane