Sprzedaż marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

Autor: Rzeczpospolita 26 stycznia 2010 09:07

Sprzedaż marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

Jak wynika z danych firmy Nielsen w ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo o 19,4 proc. to trzy razy więcej niż średnia dla całego rynku. Zdaniem ekspertów wpływ na to miała sytuacja ekonomiczna, przez którą konsumenci ograniczali wydatki. Najważniejszym czynnikiem wyboru takich produktów ciągle jest niska cena - informuje Rzeczpospolita.

Najszerszą ofertę marek własnych oferują dyskonty, w których produkty spożywcze stanowią aż 57,3 proc. całej oferty. W hipermarketach udziały tanich marek własnych przekraczają 5 proc., w supermarketach sięgają 7,7 proc.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej marki własne zyskują udziały w niemal każdej spożywczej katgorii, m.in. na polskim rynku nektarów, napojów i soków. Pod względem wielkości sprzedaży zwiększyły się one o 3 pkt proc., do 29 proc. w 2009 r.
Marki własne są także popularne w mrożonkach. Z danych firmy MEMRB wynika, w 2009 r. ich udział w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się w ubiegłym roku o blisko 2 pkt proc., do 23 proc. - informuje Rzeczpospolita.
W 2009 r. udział marek własnych w rynku wafli zwiększył się w ujęciu ilościowym do 11 proc. o około 4 pkt proc.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane