REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż paluszków i chipsów rośnie o kilka proc. rocznie

Autor: Rzeczpospolita 8 lutego 2010 09:32

Sprzedaż paluszków i chipsów rośnie o kilka proc. rocznie

Wydatki Polaków na słone przekąski mają nadal szansę rosnąć o co najmniej 5 proc. rocznie - twierdzi w rozmowie z Rzeczpospolitą Jean-Noel Reynaud, prezes spółki The Lorenz Bahlsen Snack-World, wicelidera polskiego rynku snaków, do których zaliczane są m.in. chipsy ziemniaczane, paluszki i orzechy.

REKLAMA

Firma Nielsen policzyła, że od grudnia 2008 r. do listopada 2009 r. przeznaczyliśmy na słone przekąski 2,06 mld zł, o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej - podaje Rzeczpospolita. Tymczasem wartość tego rynku może być nawet o 30 proc. wyższa, ponieważ Nielsen nie bierze pod uwagę m.in. sprzedaży w gastronomii.
Polski rynek przekąsek zdominowały międzynarodowe koncerny. Łączne udziały lidera Frito Lay oraz The Lorenz Bahlsen, pod względem wartości sprzedaży, wynoszą niemal 60 proc. - informuje Rzeczpospolita. Krajowym markom trudno jest zaistnieć na rynku zdominowanym przez koncerny. Wyjątkiem jest segment paluszków - zauważa gazeta. Drugie miejsce, za Lajkonikiem należącym do The Lorenz Bahlsen, zajmują Beskidzkie spółki Akasam z Osieka k. Oświęcimia. Czwarta pozycja należy natomiast do paluszków Lubella produkowanych przez grupę Maspex. Mniejsze firmy widzą dla siebie szansę na rynku produktów dietetycznych i funkcjonalnych, czyli poprawiających zdrowie lub wygląd. Na razie jest to nisza, ale dużą szansą na wzrost - podkreśla dziennik.

  • tarvek 2015-04-29 16:45:28

    To fakt, sprzedaż rosnie, np. the lorenz bahlsen ma coraz to lepsze warunki w firmie, na portalu gowork.pl/opinie_czytaj,82080 pracownicy piszą, że im dobrze, a społeczeństwo tyje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA