PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sprzedaż płatków śniadaniowych wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Autor: Rzeczpospolita 10 marca 2010 08:47

Sprzedaż płatków śniadaniowych wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Wartość rynku płatków śniadaniowych wynosi już niemal 700 mln zł. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła w Polsce o blisko 12 proc. W 2009 r. klienci kupili 48 mln kg płatków czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy w Rzeczpospolitej.

Producenci płatków śniadaniowych przewidują, że sprzedaż płatków śniadaniowych będzie rosła, bo ich spożycie w Polsce jest jeszcze bardzo małe. Statystyczny Polak zjada nieco ponad kilogram płatków rocznie, czyli blisko dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż Anglicy. Eksperci przewidują, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej analitycy Euromonitora szacują, że kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej, będzie musli. Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość tego segmentu zbliżyła się do 100 mln zł, więc urosła o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
W 2009 r. firma Sante, która jest liderem segmentu musli, zwiększyła sprzedaż w kraju o blisko 20 proc. Jej łącznie przychody urosły o 70 proc., do 180 mln zł. W tym roku mają wzrosnąć do 240 mln zł. Władze firmy szacują także wzrost zysku, który w 2009 r. wyniósł 22 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane