Sprzedaż whisky w Polsce przekroczyła miliard złotych

www.portalspozywczy.pl 27 września 2013 12:04

Polacy pokochali whisky. Sprzedaż whisky w Polsce przekroczyła w sierpniu 2013 roku miliard złotych, a Polacy kupili łącznie ponad 13 milionów litrów tego alkoholu . Rynek whisky rośnie w Polsce od lat w tempie dwucyfrowym i nadal ma potencjał do wzrostu - ocenia dystrybutor alkoholi, spółka Diageo.

Rynek whisky rośnie w Polsce od lat w tempie dwucyfrowym i właśnie przekroczył wartościowo 1 miliard złotych. Jeśli porównamy go z rynkiem wódki prawie 10-krotnie większym to widzimy wciąż duży potencjał do dalszego wzrostu -mówi Tomasz Michalski, Senior Brand Manager - Whisky Portfolio Diageo Polska.

- Wynika to głównie z faktu iż whisky, która do tej pory była kupowana głównie jako prezent, coraz częściej zastępuje wódkę również przy innych okazjach takich jak, spotkania z przyjaciółmi, czy imprezy (baza do drinków). Na tę zmianę postaw konsumenckich wpływa przede wszystkich aspiracyjnych charakter whisky - to alkohol z którym chcemy być widziani. Co więcej, wraz z rozwojem whisky i produktów premium model picia mocnych alkoholi zmienia się - konsument szuka bardziej unikalnych doświadczeń smakowych stawiając na jakość alkoholu - dodaje.

Whisky jest najszybciej rosnącą kategorią alkoholu w Polsce - rośnie wartościowo w tempie 15 proc. (Diageo za Nielsen)

Diageo podaje, że według najnowszych danych firmy badawczej Nielsen, od września 2012 r. do sierpnia tego roku kupiliśmy ponad 13 milionów litrów tego alkoholu, o wartości jeden miliard jeden milion osiemdziesiąt dwa tysiące pięćset pięćdziesiąt cztery złote, ilościowo jest to o 17 proc. więcej niż przed rokiem.

W tym czasie wydatki na nią zwiększyły się o 15 proc. Natomiast międzynarodowy Instytut Badawczy IWSR, prognozuje wzrost sprzedaży whisky w latach 2012 - 2017 aż o 60 proc. (Diageo za Nielsen).

Whisky pozostaje niewielką kategorią w koszyku alkoholi w Polsce stanowiąc 3,6 proc. koszyka, niemniej jednak jest najszybciej rosnącą kategorią tego koszyka (Diageo za Nielsen).

Według Diageo najpopularniejsza szkocka whisky Johnnie Walker, wzrosła wartościowo o 33 proc.

Najpopularniejszym wariantem pozostaje Johnnie Walker Red Label, ale wraz rosnącym zainteresowaniem whisky, Polacy doceniają również wariant Johnnie Walker Black Label także warianty Reserve tej marki: Johnnie Walker Gold Label Reserve, Johnnie Walker Platinum Label oraz najszlachetniejszy blend - Johnnie Walker Blue Label.

Również globalnie Johnny Walker pozostaje numerem jeden. Między lipcem 2012 r. a lipcem 2013 r. na całym świecie sprzedało się 20 milionów skrzynek tej whisky. To rekord, który umocnił pozycję marki jako światowego lidera kategorii .

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane