Sprzedaż wódki będzie niższa niż w 2009 roku

Autor: Rzeczpospolita 13 sierpnia 2010 07:15

Sprzedaż wódki będzie niższa niż w 2009 roku

Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku Polacy kupią nieco ponad 284 mln litrów wódki, o ok. 2 proc. mniej niż w 2009 r. Część przedstawicieli branży uważa, że spadek konsumpcji może być nawet głębszy - twierdzi Rzeczpospolita.

Grzegorz Chojnacki, prezes spółki Nemiroff Polska zauważa, że sytuacja gospodarcza oraz takie wydarzenia, jak powódź czy wcześniej żałoba narodowa, nie sprzyjają konsumpcji wódki. Podobnego zdania jest cytowany przez Rzeczpospolitą Marek Malinowski, prezes Stock Polska, lidera polskiego rynku wódki wartego ok. 13 mld zł. Jego zdaniem wódkę spożywa się głównie podczas spotkań towarzyskich, a tych nie organizuje się zbyt chętnie, gdy nastroje konsumenckie są złe.

Z danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rz", wynika, że w ciągu pięciu pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż detaliczna wódki była o ponad 3 proc. niższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. W ubiegłym tygodniu Central European Distribution Corporation, wicelider polskiego rynku wódki, podał, że tylko w drugim kwartale sprzedał na rynku krajowym o ok. 12 proc. mniej alkoholu niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane