Sprzedaż wódki może spaść o 10 proc.

Autor: Rzeczpospolita 29 kwietnia 2010 10:01

Sprzedaż wódki może spaść o 10 proc.

Eksperci szacują, że w tym roku zmaleje sprzedaż detaliczna wódki w Polsce, jednak liczą, że spadek nie przekroczy on 10 proc. w porównaniu z 2009 r. W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna nieznacznie urosła. Według danych Nielsena w 2009 r. sprzedaż mocnych trunków zwiększyła się o 3,2 proc., do ok. 250 mln l a w pierwszym kwartale 2010 r. była już o niemal 2,5 proc. niższa niż przed rokiem - informuje Rzeczpospolita.

Łączne wyniki branży poporawiła ekspansja Stock Polska. W ciągu ubiegłego roku sprzedaż tej firmy urosła o ok. 70 proc. a w pierwszym kwartale tego roku była o kilkadziesiąt proc. wyższa niż rok temu.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej w styczniu 2010 r. udziały Stocka w polskim rynku wódki w ujęciu ilościowym przekraczały 30 proc. Udziały drugiego gracza na rynku - Central European Distribution Corporation - spadły o ok. 3 pkt proc., a spółki Belvedere, ktora jest tuż za nim, o blisko 5 pkt proc.

Jak informuje Rzeczpospolita producenci wódki kuszą niższą ceną i nowymi produktami. W najbliższym czasie nową wódkę mainstream zacznie sprzedawać CEDC. Od marca można z kolei kupić nowy produkt Belvedere - Krupnik vodka.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane