Tesco cieszy się ze świątecznych wyników. Rośnie sprzedaż online

Autor: portalspozywczy.pl 12 stycznia 2010 12:26

W ciągu sześciu tygodni świątecznych (do 9 stycznia 2010 r.) Tesco, w porównaniu z analogicznym okresem ub. r., zanotowało wzrost sprzedaży o 7,5 proc. przy stałym kursie wymiany walut. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich trzech lat. Niestety, licząc w lokalnych walutach w Europie spółka zanotowała spadek o 2,2 proc.

- W okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku osiągnęliśmy bardzo mocne wyniki - cieszy się prezes Tesco Terry Leahy. To głównie zasługa USA (wzrost o 35 proc. przy stałym kursie wymiany i o 24 proc. w USD), Wielkiej Brytanii 8,3 proc. i Azji (wzrost o 8 proc. w lokalnych pieniądzach).

Łącznie zagraniczny biznes Tesco (liczony bez sprzedaży paliw) wzrósł o 4,1 proc. przy stałym kursie wymiany walut (2,4 proc. w lokalnych walutach).

Najsłabiej wypadły wyniki w Europie, gdzie wzrost liczony w euro nie przekroczył 1 proc. W dodatku sprzedaż Tesco w lokalnych walutach spadła o 2,2 proc.

Silnie,  bo o 20 proc. wzrosła sprzedaż on-line. W analizowanym okresie sieć dostarczyła 1,5 mln klientów 100 mln produktów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane