REKLAMA
REKLAMA

Tylko 15 proc osób bierze pod uwagę rodzaj pieczywa przy jego wyborze

Autor: www.dlahandlu.pl 29 sierpnia 2012 14:58

Chociaż pieczywo należy do jednych z najpowszechniej spożywanych produktów, to jego ilościowe spożycie w Polsce spada - wynika z badania przygotowanego przez TNS Polska dla firmy Żabka Polska. Wprawdzie 80% respondentów deklaruje spożywanie pieczywa kilka razy dziennie, to pozostałe 20% osób, czyli 1/5, jada je tylko raz dziennie (15%), a nawet rzadziej.

REKLAMA
Jak wynika z badania, aż 58% respondentów, w tym więcej m.in. młodzieży, spożywa bułki, które sporządza się z tzw. białej mąki, czyli jasnej, wysoko przetworzonej, pozbawionej w stosunku do ziarna zbóż, dużej części składników odżywczych, przede wszystkim mineralnych (wapnia, magnezu, żelaza) oraz witamin z grupy B.

Jednocześnie stosunkowo mała część konsumentów, bo zaledwie nieco ponad 1/5 (22%) spożywa pieczywo razowe, z mąki mało przetworzonej, ciemnej, o wyższej, niż jasne, wartości odżywczej. Świadczy to o niskiej świadomości żywieniowej polskich konsumentów, co potwierdzają wyniki, że tylko 15% osób bierze pod uwagę rodzaj pieczywa przy jego wyborze.

Warto podkreślić, że wśród osób, które spożywają pieczywo razowe, co może wynikać z ich większej wiedzy żywieniowej, więcej jest kobiet, osób z wyższym wykształceniem oraz tych, które dbają o sylwetkę.


 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA