REKLAMA
REKLAMA

Udział marki własnej w polskim rynku wzrósł do 28 proc.

www.portalspozywczy.pl 1 lipca 2013 13:22

Udział marki własnej w polskim rynku wzrósł do 28 proc.

Marki własne ponownie zanotowały wzrost udziału w rynkach krajów europejskich. Trend utrzymał się pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej marek producenckich, próbujących spowolnić wzrost private label. Jak wynika z danych Nielsen, przygotowanych na potrzeby PLMA's 2013 Private Label Yearbook - udział marek własnych wzrósł w 18 z 20 monitorowanych rynków.

REKLAMA
Z badania Nielsen wynika, że ​​private label rozwija się nie tylko na rynkach wschodzących, ale też w krajach o silnych gospodarkach, takich jak Niemcy, Holandia i Austria. Marki detalistów stanowiły większość wszystkich produktów sprzedawanych w dwóch krajach: Szwajcarii (53 proc.) i Hiszpanii (51 proc.). Poziom udziałów w rynku przekroczył 40 proc. w czterech krajach: Wielkiej Brytanii (45 proc.), Niemczech (42 proc.), Belgii (41 proc.) i Portugalii (44 proc.). We Francji, private label ponownie reprezentował więcej niż jeden z każdych trzech sprzedanych produktów.

Największa dynamika wzrostu rynkowych udziałów private label została osiągnięta w Polsce. W naszym kraju udział marki własnej w rynku wzrósł ponad 3 punkty do 28 proc. Węgry i Słowacja osiągnęły poziom 30 proc. a Czechy - 27 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA