W 2 lata z polskiego rynku znikło ponad 4 tys. kiosków

Autor: portalspozywczy.pl/ 17 marca 2010 09:00

W 2 lata z polskiego rynku znikło ponad 4 tys. kiosków

Od 2007 r. postępuje gwałtowny spadek liczby kiosków, które specjalizują się w dystrybucji prasy i produktów FMCG. Według danych firmy Nielsen w ciągu 2 lat ich liczba zmniejszyła się o 4,2 tys. do 19,7 tys. w roku 2009.


W 2006 r. liczba kiosków wzrosła do ponad 24 tys. (z 23 170 w 2005 r.) aby w roku 2007 zmniejszyć się do 23 935. Kolejne lata to gwałtowne załamanie. W 2008 r. liczba kiosków spadła o ponad 2 tys. do 22 015, a w kolejnym roku o ponad 2,2 tys. do 19 735.
Jedną z przyczyn tak gwałtownego spadku liczby kiosków jest spowolnienie gospodarcze, które powoduje, że najwięksi operatorzy tzw. kiosków tacy jak Ruch czy Kolporter zamykają najmniej rentowne placówki. Z ostatnich danych wynika, że sam Ruch w IV kw. 2009 r. zamknął prawie 830 punktów handlowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane