W 2015 r. wartość rynku żywności ekologicznej wyniesie ok. 700 mln zł

www.portalspozywczy.pl 29 lipca 2013 12:03

Szacunkowa wartość rynku żywności ekologicznej wynosi 550-600 mln zł. Ten segment cały czas rośnie dwucyfrowo. Na kolejne lata zakładamy bezpieczny wariant prognozy i przewidujemy, że w 2015 r. wartość tego rynku wyniesie ok. 700 mln zł. Przy większym wsparciu ze strony rządu wartość ta może zostać szybko przekroczona - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

- Niewiedza, a wręcz dezorientacja konsumentów jest barierą, potęgowaną przez obecność wszelkiego rodzaju podróbek. Na rynku jest wiele produktów, które udają ekologiczne, choć nimi nie są. Dodatkowo, żywność ekologiczna bywa mylona z tzw. zdrową żywnością i żywnością produkowaną tradycyjnymi metodami. Wielu konsumentów sądzi, że kupuje produkty ekologiczne, gdy wcale tak nie jest - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Polski konsument jest w stanie zapłacić za ekologiczną żywność o 20-30 proc. więcej niż za zwykłe produkty. Jednak ten sam konsument nie do końca rozumie na czym polega różnica, nie wie, że są certyfikaty, normy, kryteria. - Uważa, że żywność ekologiczna to wiejskie jaja, jednak nie zdaje sobie sprawy, że można to sprawdzić na podstawie klasy jaj. Producenci mu nie ułatwiaj zadania, stosując enigmatyczne opisy produktów. Produkt ekologiczny musi konsumentom oferować coś, co uzasadni jego wyższą cenę, musi być smaczniejszy albo ładniej zapakowany niż standardowe produkty, musi się od nich różnić. Sama ekologia nie sprzeda się bez odpowiedniego i rzetelnego marketingu - twierdzi Agnieszka Górnicka.

Kolejnym problemem branży jest dominacja produktów pakowanych. - Brakuje świeżej żywności ekologicznej. Wynika to oczywiście z jeszcze mniejszej dostępności produktów świeżych. Największe zapotrzebowanie jest na jaja, warzywa, owoce, pieczywo, produkty mleczne, mięso, wędliny - mówi Agnieszka Górnicka.

Zdaniem ekspertki ważną rolę w promocji produktów ekologicznych mogą odegrać instytucje państwowe. - Ministerstwo Rolnictwa miało poprowadzić kampanię wspierającą produkty ekologiczne, jednak do tego nie doszło. Szkoda, bo rynek żywności ekologicznej rozwija się i do dalszego rozwoju rządowe wsparcie jest niezbędne - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane