W czerwcu i lipcu najwięksi producenci lodów wydali na reklamę o 20 proc. mniej

Autor: press.pl 17 sierpnia 2009 10:28

Koncerny Nestlé i Unilever na reklamę swoich lodów w mediach wydały w czerwcu i lipcu o ponad 20 proc. mniej, niż w tym samym okresie ub.r., natomiast firma Koral zwiększyła wydatki - o ponad 8,5 proc.

Jak wynika z danych cennikowych Expert Monitora, w czerwcu i w lipcu Nestlé Polska, Unilever Polska i Koral przeznaczyły w sumie na reklamę swoich lodów w telewizji, radiu i prasie 15,8 mln zł - podczas gdy w tym samym czasie 2008 roku zrealizowały kampanie za 19,7 mln zł. Tak więc budżety promocyjne lodów na pierwsze dwa letnie miesiące zmalały o 20,1 proc.
Najwięcej na reklamę lodów w czerwcu i lipcu wydał Unilever - 9,6 mln zł (spadek o 22,6 proc. wobec ub.r.), koncern Nestlé Polska - 5,3 mln zł (spadek o 20,1 proc.), a firma Koral - 664,5 tys. zł (wzrost o 8,5 proc.). 
Jarosław Teper, jeden z szefów domu mediowego PRO Media House, zauważa, że wydatki reklamowe producentów lodów odzwierciedlają trend na rynku związany z kryzysem. - Polskie firmy korzystają na tym, że potaniała reklama w telewizji. Stąd prawdopodobnie większa aktywność firmy Koral. Ponadto polscy reklamodawcy nie są, jak zagraniczne koncerny, zmuszeni do ograniczania wydatków. Jeśli ich firmy są w dobrej kondycji, mają pieniądze na reklamę - wyjaśnia Teper.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane