W Grupie Tesco mniejsze formaty bardziej dochodowe niż hipermarkety

Autor: portalspozywczy.pl 21 kwietnia 2009 11:15

Światowa sprzedaż Grupy Tesco w ciągu ostatniego roku (okres 53 tygodni zakończony 28 lutego 2009 r.) wyniosła 59,4 mld GBP. To o 15,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym czasie globalny zysk operacyjny wzrósł o 15 proc. do 3,2 mld GBP. Grupa chwali się, że także w Polsce wyniki były bardzo dobre.

Terry Leahy, prezes Tesco W Europie (wyłączając Wielką Brytanię) Tesco jeszcze bardziej znacząco zwiększyła sprzedaż - o 29,1 proc. do 10,12 mld GBP. W regionie tym, który obejmuje Polskę, Irlandię, Węgry, Turcję, Słowację i Czechy, zysk operacyjny wyniósł 479 mln GBP.

-W Polsce osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki, w tym dynamiczny wzrost sprzedaży i zysków - czytamy w raporcie spółki. Detalista podkreśla, że cel ten został osiągnięty mimo konkurencyjnych warunków na rynku oraz znaczącego wzrostu płac i energii.

W ostatnim roku otwarto sześć dużych hipermarketów i 12 mniejszych sklepów. Całkowity wzrost like-for-like był na stałym poziomie, jednak, jak podkreśla detalista, to mniejsze formaty szybciej zwiększały obroty na polskim rynku.

- W czasie, kiedy klienci odczuwają spowolnienie gospodarcze, odpowiadamy na ich zmieniające się potrzeby na wszystkich naszych rynkach poprzez obniżenie cen, wprowadzenie produktów bardziej przystępnych cenowo i zaostrzanie promocji. Działania te, w połączeniu z naszymi podstawowymi atutami - tj. sprzedażą zarówno żywności jak i przedmiotów codziennej potrzeby, posiadaniem własnych nieruchomości oraz szerokimi podstawami biznesu - pomagają nam dobrze radzić sobie ze skutkami spowolnienia - mówi Terry Leahy, prezes Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane