REKLAMA
REKLAMA

W lecie pijemy 18 proc. piwa więcej

Autor: portalspozywczy.pl 9 kwietnia 2009 15:04

- Grupa Żywiec zdecydowanie odczuwa sezonowość sprzedaży piw. Jest to najbardziej widoczne w regionach związanych z letnim wypoczynkiem. Około 8 proc. wolumenu rocznego sprzedajemy w miesiącach pozasezonowych a około 13 proc. wolumenu rocznego w miesiącach sezonowych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Sebastian Tolwinski z Grupy Żywiec.

REKLAMA

- Obecna sytuacja, tj. podwyższenie przez rząd akcyzy na piwo aż o 13,6 proc., panujący kryzys finansowy, który klienci odczuwają coraz bardziej, może w znaczący sposób odwrócić preferencje zakupowe konsumentów. Może to dotyczyć np. stosunku zakupów alkoholi wysokoprocentowych do niskoprocentowych, gdyż odróżnia je - oprócz zawartości alkoholu - także okres sezonowości - uważa przedstawiciel Grupy Żywiec.

- Nasza branża, podobnie jak branża napojów bezalkoholowych, ściśle podlega zmianom sezonowym. Wypoczynek letni na świeżym powietrzu, imprezy plenerowe, wysoka temperatura powietrza, urlopy, a także chęć zaspokojenia pragnienia i schłodzenia organizmu w efektywny sposób stymulują zapotrzebowanie na złocisty trunek. Co roku zawsze przed sezonem przygotowujemy się do wzrastających zamówień sezonowych. W przygotowaniach tych zaangażowane są wszystkie działy Grupy Żywiec - marketing, sprzedaż, produkcja i dystrybucja - mówi Tołwiński.

Grupa Żywiec stara się równoważyć wysokie zapotrzebowanie w sezonie i jego zmniejszenie poza sezonem poprzez posiadanie w swoim w portfolio produkty zdywersyfikowane i o różnej sezonowości.

Grupa produkuje takie marki piwa jak Żywiec, Warka, Heineken, Desperados, Special czy Brackie.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA