W okresie letnim sprzedaż wód zwiększa się trzykrotnie

www.portalspozywczy.pl 12 czerwca 2012 13:12

Rynek wód jest bardzo sezonowy, a tym samym wrażliwy na pogodę w okresie letnim. Sprzedaż w tym okresie jest trzy razy większa niż na początku roku. Po bardzo słabym lecie 2011 estymujemy, że rynek wód butelkowanych w 2012 wzrośnie o minimum 5 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Rasztawicki, prezes zarządu Nestle Waters Polska.

Zeszły rok pokazał jak bardzo pogoda potrafi zachwiać rynkiem. - W pierwszym półroczu rynek rozwijał się z dynamiką blisko 9-proc. przyrostu w stosunku do roku poprzedniego. Jednak druga połowa roku i deszczowa pogoda sprawiła, że sprzedaż w całym 2011 r. była niższa niż w 2010 r. o ponad 1 proc. - dodaje Tomasz Rasztawicki.

Zdaniem prezesa Nestle Waters Polska dynamiczny rozwój wód private labels nie popsuje wyników markowych producentów. - Marki private labels mają swoich wiernych konsumentów, dla których głównym, a często jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena. Ich rozwój spowalnia wzrosty wód markowych, ale nie stanowią one istotnego zagrożenia dla kluczowych producentów - komentuje.

Tomasz Rasztawicki prognozuje, że istotnym trendem na rynku wód butelkowanych w dalszym ciągu pozostaną wody smakowe.

 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane