W Polsce mimo kryzysu będzie rosła sprzedaż alkoholi

Autor: Rzeczpospolita 15 kwietnia 2009 09:13

W ciągu najbliższych kilku lat w Europie Wschodniej, mimo obecnego spowolnienia gospodarczego, będzie rosła sprzedaż wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz napoi alkoholowych gotowych do spożycia, tzw. RTD - wynika z badań firmy Euromonitor International, do których dotarła Rzeczpospolita. W Polsce najszybciej urośnie rynek gotowych drinków alkoholowych

W 2010 r. Polacy kupią 6,5 mln litrów tych napojów, wydając na nie prawie 50 mln USD, o ponad 11 proc. więcej niż w 2008 r. Do 2012 r. wydatki na te produkty zwiększą się do 52,3 mln USD.

Według Euromonitora w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy najwolniej na polskim rynku będzie zwiększała się sprzedaż wina. W 2010 r. wyniesie ona 966,6 mln USD i będzie o ok. 1,5 proc. wyższa niż w 2008 r. Do niemal 7,96 mld USD - z 7,79 mld w 2008 r. - zwiększy się w tym czasie sprzedaż piwa. W 2012 r. Polacy powinni przeznaczyć na ten alkohol 8,1 mld USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane