REKLAMA
REKLAMA

W Polsce najszybciej będzie rósł segment piw wyspecjalizowanych

Autor: portalspozywczy.pl 9 grudnia 2009 09:25

W Polsce najszybciej będzie rósł segment piw wyspecjalizowanych

Oszczędzamy na piwie (17%), kosmetykach (17%) a nawet czekoladzie (16%). Na liście rzeczy, z których najmniej jesteśmy skłonni zrezygnować znajduje się mięso, świeże owoce. - Z naszych obserwacji rynku piwa wynika, że konsumenci pozostają wierni "swoim" markom piwa, jednak zmniejszają ilość i częstotliwość zakupów i konsumpcji. Nie decydują się natomiast na zmianę ulubionej marki na tańszą czy postrzeganą jako "gorszą". Chętniej korzystają z promocji i poszukują możliwości nabycia swych ulubionych marek piwa w niższej cenie, np. w promocji czy też w sklepie zamiast w lokalu gastronomicznym - zapewnia Katarzyna Wilczewska Public affairs manager z KP.

REKLAMA

Piwo jest największą kategorią spożywczą w Polsce - jest odpowiedzialne za 30% obrotów (wśród największych 20-tu kategorii spożywczych wg AC Nielsen). - Z jednej strony nadal popularne będą marki skierowane do konsumenta masowego - czyli na przykład Tyskie, z drugiej jeszcze szybciej rosnąć będzie popyt na marki przeznaczone dla elitarnej grupy klientów - wyjaśnia Katarzyna Wilczewska.
Prognozy ekspertów KP przewidują, że najdroższe piwne segmenty, tak zwane Super Premium, do których należy np. Pillsner Urquel czy Grolsch będą rosły najszybciej, co najmniej kilka procent rocznie. Inną tendencją, która będzie widoczna na polskim rynku jest rozwój segmentów wyspecjalizowanych.
- Przewidujemy że równie szybko będą rozwijały się ciekawe segmenty: piwa smakowe jak Redd's i piwa bezalkoholowe, jak Lech Free - dodaje Wilczewska.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA