W Polsce rynek vendingowy szacuje się na ponad 410 mln zł

www.portalspozywczy.pl 22 marca 2016 17:56

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek vendingowy znajduje się w fazie silnego wzrostu, związanego z rosnącą liczbą automatów. Nadal jednak nie ma porównania z Europą Zachodnią, gdzie na jedną maszynę vendingową przypada ok. 150 osób, podczas gdy w Polsce - ok. 900.

Według analityków firmy badawczej rosną też wymagania polskich konsumentów, którzy oczekują produktów coraz lepszych jakościowo, np. dobrej, świeżo mielonej kawy i espresso zamiast produktu instant. Efektem tych oczekiwań jest rozwój oferty produktowej – prócz napojów gorących, zimnych i słodyczy w automatach coraz częściej pojawiają się naturalne soki, świeże kanapki, sałatki i przekąski.

Stosunkowo niewielka liczba automatów oraz duża dostępność atrakcyjnych lokalizacji spowoduje dynamiczny rozwój tego segmentu rynku sprzedaży bezpośredniej w 2016 r.

W Polsce rynek vendingowy szacuje się na ponad 410 mln zł . W 2015 r. Polacy na zakupy z automatów wydali wg szacunków Euromonitor International ok. 470 mln zł, z czego ponad połowę na napoje gorące. W 2016 r. - według szacunków - liczba ta zwiększy się o 17,5 proc.

Więcej: Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane