W ubiegłym roku Biedronka zwiększyła sprzedaż niemal o 30 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 3 marca 2010 14:14

Wyniki Biedronki za 2009 r. potwierdzają obecny trend: w kryzysie Polacy częściej odwiedzają dyskonty. Największa w kraju sieć sklepów dyskontowych osiągnęła w ub.r. ponad 16 mld zł przychodów. To aż o 29,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost to wynik m.in. zwiększonej sprzedaży w sklepach wcześniej już istniejących.

Jak tłumaczą przedstawiciele Jeronimo Martins, wpływ na tak dobre wyniki miała przede wszystkim otwieraniu nowych sklepów - w ciągu roku sieć powiększyła się o ponad 100 sklepów, co wiązało się ze wzrostem powierzchni sprzedaży o 8,1 proc. Znacząco na wyniki wpłynęła rosnąca sprzedaż w sklepach like-for-like - zwiększyły one sprzedaż o 8,3 proc., przy czym zainteresowanie artykułami spożywczymi w sklepach LFL wzrosło o 12 proc.

Wpływ na zwiększoną sprzedaż miało także zakończenie integracji sieci Plus. Sklepy wcześniej działające pod szyldem Plus odpowiadały w 2009 r. za 11 proc. sprzedaży firmy.

Sieć cieszy się też z zysku EBITDA - w złotówce zanotowano wzrost o 37,4 proc. (o 12 proc. w euro).

Cała grupa Jeronimo Martins, która działa także w Portugalii, zwiększyła sprzedaż o 6,1 proc. osiągając 7,32 mld euro przychodów. Zysk netto wzrósł o 22,8 proc. do 200 mln euro).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane