Wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6 proc.

Autor: Rzeczpospolita 5 listopada 2012 12:20

Wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6 proc.

Niemal 27,5 mld zł wydali Polacy na mocne trunki w ciągu ostatniego roku. W szybkim tempie rośnie sprzedaż whisky i wina, zyskuje też piwo - pisze "Rzeczpospolita".

Jak podaje "Rz" za Nielsenem, od października 2011 r. do września 2012 r. wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększył się o 4,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Nielsen policzył, że od października 2011 r. do września tego roku wydatki na piwo zwiększyły się o 5,6 proc. Ożywienie popytu na piwo to efekt m. in. większej aktywności czołowych producentów.

Słabiej radzi sobie wódka. Według Nielsena w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydatki na nią poszły w górę o 1,4 proc. Wynik byłby gorszy, gdyby nie rosnąca popularność wódek smakowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2012 r. ich sprzedaż urosła o niemal 8 proc. W tym samym czasie popyt na wódki czyste spadł o prawie 1 proc. - pisze "Rz". Wódka traci konsumentów na rzecz whisky. Wartość sprzedaży szkockiej zwiększyła się w ciągu ostatniego roku o blisko 22 proc. Na popularności zyskują także niszowe trunki: rum i koniak. Ich sprzedaż zwiększyła się odpowiednio o 14,9 i 11,2 proc.

W Polsce nie mija moda na wina gronowe. Wydajemy na nie już niemal 1,3 mld zł rocznie. Od października 2011 r. do września 2012 r. wartość tej części alkoholowego rynku urosła o 11,4 proc. - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane