Wartość rynku ketchupów wzrosła o 6,5 proc.

www.portalspozywczy.pl 18 czerwca 2013 14:13

Wartość rynku ketchupów wzrosła o 6,5 proc.

W ciągu roku wartość rynku ketchupów wzrosła z 429,8 mln zł do 457,6 mln zł, co oznacza 6,5 proc. wzrost. Wielkościowo rynek ten wzrósł o 3,1 proc. z 60 899 tys. kg do 62 781 tys. kg.

Specjaliści z Grupy Agros Nova prognozują, że wzrost na rynku ketchupów będzie się utrzymywać, ze względu na to, że ketchupy są produktem generycznym, charakteryzującym się całoroczną sprzedażą. To dostępne przez cały rok dosmaczacze do potraw. Ketchupy uznawane są za najbardziej popularny dodatek i urozmaicenie potraw i dań z grilla.

Na rynku ketchupów dominują produkty markowe, marki własne nie odgrywają znaczącej roli. Największym i najistotniejszym segmentem są ketchupy w plastikowych opakowaniach, najbardziej popularne warianty smakowe to: ketchupy łagodny i pikantny.

Rynek ketchupów nie jest skonsolidowany. Jednak producenci deklarują chęć do konsolidacji. Udziały w tym rynku rynku rozłożone są pomiędzy kilku producentów. Liderem rynku jest firma Heinz z dwoma markami: Pudliszki i Heinz. Agros Nova posiada w portfolio dwie marki: Kotlin i Włocławek - jest producentem nr 2 w rynku. Na kolejnym miejscu jest Unilever, który posiada w portfolio marki: Hellmann's i Tortex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane